perjantai 17. kesäkuuta 2016

Ahvenanmaan seikkailu 9. päivä

Aamulla heräsin ajoissa, Katin kanssa kerkesi vielä jutella ja juoda kahvit ennen hänen töihin lähtöä. Siinä aamulla pakkasin pyörän ja muutenkin tarkastin tavarat. Sitten taas tyttären herätys aamun todelllisuuteen. Siinä vielä Juhan kanssa aamun viimeiset jutut heitettiin ja takaisin tien päälle.

Ensin se 2,5 km soratietä että pääsee asfalttitielle. Sitten nokka kohti Helsinkiä tietä 110 pitkin. Siinä sitten ajeltiin jo rutiinilla, (välitykset sais olla toisenlaiset kärryn kanssa) Jokunen mäki tuli talutettua ihan sen takia että olivat jyrkkiä ja mutkasia. Mutta matka joutui hyvin. Kaimalle oli viestikin heitetty ja hän tulee vastaa jossain kohtaa. Keli on aurinkoinen ja mukava ei pahemmin tuule. Eka tauko pidettiin Hiidenvedellä.

Siitä jatkettiin matkaa eteenpäin, kyllä noissa autoilijoissa on sitten eroja jo tälläkin matkalla. Osa ohittaa kaukaa ja osa ajaa niin että kyynärpää lähtee. Kyllä suomalainen maisema on vaan kaunis kesällä. Sitten pidettiin tauko Veikkolassa, jäde tauko. Siitä sitten kohti Bemböleä. Aikamme ajettua Kari tuli vastaan ja lähti opastamaan meitä kohti Shimanon toimipaikkaa. Mentiin kuninkaantietä myöten ja välillä kehä kolmosen vierestä. Pyöräkin muuttuin sinkulaksi, ku akusta loppui virta. Mentiin mäkkäriin syömään, siitä sitten Shimanon toimipaikkaan.

Shimanon pojat vaihtoi akun täyteen akkuun. ISO KIITOS SIITÄ POJAT. Aikani juteltua siinä ja tyttären käytyä hotelli helpotuksessa. Lähdettiin eteenpäin kohti Bike Planettia ostamaan uusia jarrupaloja, vanhat oli saanu pikkasen öljyä ja eivät niin pysäyttäneet enään. Sieltä sitten Martinlaakson apteekkiin ja samalla vaihdoin jarrupalat. On muuten ihanaa ku jarrut toimii.

Sitten mentiin Munkkikoskelle joka sattui olee kiinni. Samalla tavattiin Elasto(en tiedä menikö oikein). No siitä sitten Paloheinään kuluttamaan aikaa, ennenkuin pääsee Katilan luokse. No kyllä pitää sanoa että on paikat muuttuneet sen jälkeen kun on pois muuttanut pääkaupunkiseudulta. Siinä sitten ajettiin Myyr Yorkiin ja päästiin perille Katilan luokse.

Ensin ruoka yksinkertainen sellainen jälkkärin kera, sitten sauna, välissä jalkapalloa ja sitten nukkumaan.